مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری در  زنجان برگزار شد

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر زنجان گفت: هلال احمر مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری را به مناسبت هفته پدافند غیرعامل درسیلوی غدیر برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آقاجانلو معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه اعضای کارگروه و شورای پدافند غیرعامل استان زنجان در زمینه حفظ آمادگی در برابر تهدیداتی که در زمینه‌های مختلف در جامعه امکان وقوع آن وجود دارد، همکاری قابل توجه و تنگاتنگی را دارند.


او بابیان اینکه مانور سیلوی غدیر زنجان تخلیه اضطراری بود،افزود: این مانور با همکاری اعضای کارگروه امداد و نجات و شورای پدافند عامل استان زنجان برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل تخلیه مجموعه‌های اداری و مسکونی را در این هفته  تمرین خواهیم کرد تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

او بااشاره به اینکه در تلاشیم تا تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، ادامه داد: مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری به منظور تمرین‌های آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح غیرمترقبه با رویکرد پدافند غیرعامل برگزار شد.

زمانی مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان هم گفت: در راستای اهمیت پدافند غیرعامل، این مهم مصونیت سازی بدن است که باید به کل ساختار اجتماعی جامعه و پیکره آن گسترش دهیم.

او افزود: هفته نکوداشت هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای همه دستگاه‌های اجرایی است تا حس همکاری را با هدف سنجش دفاعی و آمادگی زیرساخت‌ها در مقابل تهدیدات را داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان ادامه داد: تعمیم و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در میان آحاد مختلف مردم از طریق آموزش‌های مختلف در بخش‌های مختلف را آموزش می‌دهیم.

زمانی ادامه داد: همه این اقدامات به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و زمینه مشارکت اجتماعی نخبگان در راستای حفظ نظم و امنیت به سوی امنیت و توسعه پایدار انجام می‌شود.

ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان هم در ادامه این مراسم گفت: مانور تخلیه اضطراری به منظور ایجاد آمادگی دفاعی و ذاتی این اداره کل در خصوص تهیه، تأمین و اساسی مورد نیاز مردم در استان زنجان است.

او افزود: با اجرای این مانور‌ها به دنبال حفظ آمادگی در حوادث هستیم تا بتوانیم با توانایی‌های لازم و اقدامات به موقع گندم، آرد و کالا‌های اساسی مردم را به موقع تأمین و توزیع کنیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.